Moja mati se profesionalno ukvarja s strokovnimi pregledi gostinskih obratov. Pri tem gre predvsem za higienski pregled kuhinjega obrata. Ko sem šla z njo v pregled, me je najprej pričakal smrad iz odtoka, ki se je širil iz kuhinje. Takoj sem imela občutek, da gre za zelo umazano kuhinjo in da tukaj sigurno ne bi jedla.
Ko sva skupaj opravili pregled, pa sem ugotovila, da je kuhinja drugače zelo čista in da ni bilo sledov zastarane umazanije. Problem je nastal v sifonih. Ker samo zaposleni ročno ne morejo tako dobro očistiti sifonov, se po določenem času iz njih začne širiti smrad iz odtoka, ki je zelo zatohel in neprijeten. Kuhinjsko osebje vsak dan po končanem delu očisti sifone z vročo vodo in namenskim čistilom. V kolikor sifon ne požira vode tako kot bi moral, prihaja do ostankov hrane in gnitja. To povzroča smrad iz odtoka, ki lahko odžene še tako lačnega gosta. Nikoli ni prijetno vstopiti v restavracijo in najprej zavonjati smrad iz odtoka. Tudi jaz sem na začetku takoj pomislila, da gre za zelo umazano kuhinjo. Ker so bile cevi v tem obratu tako speljane, da je bilo čiščenje težavno, je bilo toliko težje zagotavljati ustrezno čistočo odtokov. Priporočali sva, da vsak enkrat mesečno pokličejo zunanjo službo, ki se profesionalno ukvarja s čiščenjem odtokov. Kljub temu, da to predstavlja strošek, je pomebno, da smrad iz odtoka ne odžene gostov.
Tudi z inšpekcijskega vidika je težko pojasniti, zakaj ima kuhinja neprijeten vonj. Poleg tega umazani odtoki in sifoni lahko privabljajo razne živali. S tem se poveča širjenje nalezljivih bolezni. Ko sva končali sanotarno tehnični in higienski pregled, sva podali poročilo. V njem je bilo podano priporočilo za čiščenje odtokov in sinonov vsaj enkrat mesečno, po potrebi tudi večkrat. Le ta se lahko zagotavlja ustrezna čistoča in prijeten vonj po hrani v restavracijah ali pa tudi v njihovih sanitarijah.